2016. február 24., szerda

Kelly Oram - Cinder és Ella | Értékelés #53


Fülszöveg:
Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés…
Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képest a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?

Kiadó: Móra Könyvkiadó
Kiadás éve: 2015
Eredeti cím: Cinder & Ella
Téma: romantikus, szerelem, ifjúsági, középiskola, internet, filmsztár
Oldal szám: 400 oldal

Véleményem:
Ellamara Rodriguez egy 18 éves gyönyörű lány, karamell színű bőrrel és igézően kék szemekkel. Igazi könyvmoly, imád olvasni, emellett könyves blogot ír. Állami iskolába jár, ahol jól teljesít, barátai is akadnak, azonban mégis legjobb barátja Cinder, akivel 3 éve online tartja a kapcsolatot, viszont élőben még nem találkoztak. Egy napon Ella súlyos balesetet szenved, amely következtében a számára legfontosabb embert elveszíti, az édesanyját, ő pedig maradandó sérüléseket szenved. A baleset után teljesen megváltozik a lány élete, ráadásul rég nem látott édesapjához és annak új családjához kell költöznie, Los Angelesbe. Brian Oliver, a hollywoodi filmsztár kedvenc könyvének megfilmesítésében kap főszerepet, mégpedig Cinder herceg személyében. A fiú élete a hírnévről és a csillogásról szól, mégis legjobb barátja Ella, aki csak Cinder458-ként ismeri az netről. Brian nem fedte fel a lány előtt igazi valóját, hisz személyesen nem látták még egymást. Hírtelen nyoma vész legjobb barátjának, hónapokig nem hall felőle semmit, Brian lelkileg mélypontra kerül, 8 hónappal később Ella újra visszatér, s minden ott folytatódik kettejük között, ahol abbamaradt.

A történetet váltott szemszögben íródott, hol Ella, hol Brian életébe és érzéseibe kapunk betekintést, hangvétele modern, könnyed, így gördülékenyen olvasható.

Én személy szerint teljesen odáig voltam ezért a regényért, teljes mértékben elvarázsolt, magával ragadott, faltam a lapokat, végig izgultam Elláért, együtt sírtam, együtt nevettem vele. Úgy gondolom, hogy a Cinder és Ella egy összetett történet, hisz megjelentek a tiniknek szóló könyvek tipikus és egyben kihagyhatatlan elemei, illetve a Hamupipőke történetének szimbólumai is megtalálhatóak a mai kor szokásainak, divatjainak megfelelően. Ezek ellenére mégis sajátos történések szerepeltek a műben, az írónő nem a Hamupipőke történet sémájára fókuszált, hanem szabadjára engedte fantáziáját, s hagyta, hogy a történet sajátosan alakuljon. Aki azt gondolja, hogy ez a történet egy sablonos, modernizált Hamupipőke feldolgozás, és semmi egyedi sincs a történetben, az nagyon is téved.
Ella


Ella karakterét nagyon megkedveltem, számomra már az egy nagyon jó pont volt, hogy szeret olvasni, valamint könyves blogot ír. Emellett okos, vicces, jószívű lány, akinek mindenről meg van a véleménye, és ennek nem fél hangot adni. A balesetben szerzett maradandó sérülések miatt önbizalomhiánya van. Bizonyos részeknél nagyon sajnáltam, igazságtalannak és gyerekesnek tartottam azt, ahogy bizonyos szereplők viselkedik vele. Szerencsére erős és kitartó karakter, ráadásul sikeresen új, igaz barátokra lel. Új családjában vannak nézeteltérések, előfordul, hogy bár nem tudatosan, de megbántja valamelyik családtagot.

Jó érzés volt belelátni a tökéletes pasi, Brian érzéseibe, világába.
Brian
Ebben a történetben a másik felet is megismerhetjük, nem csak a szerelmes, nő nemű karakter szemén át szemlélhetjük. A filmsztár azon személyek közé tartozik, akiknél a csinos külső egy nagyszerű lelket rejt. Az igazi értékeket keresi, s tudja, hogy ezek az értékek legjobb barátjában megvannak. Számára a külsőség nem fontos, sokkal inkább az emberek viselkedése, jelleme az, ami számára lényeges. Minden egyes gesztusában, tettében megnyilvánul, hogy mennyire fontos számára Ella, képes mindent feláldozni a lány barátságáért, szerelméért.

Kaylee Summers, a fiatal modell és egyben filmsztár egyike volt azoknak a szereplőknek, akit nem kedveltem. Aki olvasta már a történetet, annak nem kell elmagyaráznom, hogy miért. Bár szép és csinos, belül teljesen romlott. Beképzelt, hisztis, zsarnokoskodó, manipulatív teremtés, aki nem tudja elfogadni, ha visszautasítják. Egy cseppet sem sajnáltam azért, ahogy Brian viselkedett vele, szerintem maximálisan megérdemelte.

Ez az olvasmány szórakoztat, a néhol felbukkanó, kissé mesés elemek varázslatossá teszik, mégsem rugaszkodik el a valóságtól, sajátos mondanivalóval bír, ráadásul tanulság is levonható belőle. A szereplők szerethetőek, akik sajátos jellemmel, valós tulajdonsággal rendelkeznek. Szerintem ez az iromány egy nagyszerű ifjúsági olvasmány, ajánlom minden tini figyelmébe, sőt javaslom a történet elolvasását azoknak a felnőtteknek is, akik szívesen olvasnak ifjúsági regényeket.



Idézetek a történetből:

"Kinyitottam a könyvet, az arcomhoz emeltem, beszippantottam az illatát, és az se érdekelt, ha emiatt a többiek bolondnak néznek. Mindig is imádtam a könyvek illatát."

"Mégiscsak az apró dolgok szépítik meg az életet."

"– És a könyveim? (…) 
   – A nappaliból? Elajándékoztam őket.
  – Mit csináltál?!"

"Jópofa, gazdag, helyes, magabiztos, és szereti a könyveket. Határozottan nem az esetem. Nem hát! Egyáltalán nem az."

LOS ANGELES


Kedvenc szereplő: Cinder, Ella, Juliette
Nem kedvelt szereplő: Kaylee, Anastasia 
Kedvenc rész: Ella megismerkedik Viviannal, Juliette megvédi Ellát, Ella és Brian találkozója
Borító: 5/5
Pontozás: 5/5*



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése